viernes, 29 de enero de 2010

McLaren Mercedes Mp4-25 "LA GUERRA DE LOS CLONES".

Como diria un buen periodista ingles; "Yet another RED BULL clone"!!! 

Este es el Mp4-25, entrare más tarde a evaluarlo y compararlo con el Ferrari. Pero si, la linea de Adrian este año se lleva. A ver que resultados les dara a los equipos. Podemos observar por primera vez, y como el mismo Lewis Hamilton puntualizo, los nuevos neumaticos delanteros. También he observado que Jenson no ha modificado su casco y vuelve al JB azul británico de siempre. Observando de "cerca" este nuevo "bichaco", os tengo que decir que traerá cola, hay elementos que están en esas ahora llamadas "lagunas". Al parecer todos los equipos están explorándolas. Ferrari tambien, y al igual que los rojos los "platas" no han dejado hacer fotos al difusor. Lo podéis ver en la ultima foto.

Espero disculpéis mi escueto del post, pero estoy con la rueda de prensa de los diseñadores  y el jefe de McLaren ya que la tengo que transcribir y traducir. Paddy Lowe, Jonathan Neale y Martin Whitmarsh. Os dejo de todas formas esta primera comparativa on el Ferrari y las capturas de la presentación.


Y finalmente os dejo las especificaciones de este coche tan...., ¿como llamarlo? ¿FEO?

VODAFONE McLAREN MERCEDES MP4-25 TECHNICAL SPECIFICATION

Chassis
Monocoque McLaren-moulded carbonfibre composite incorporating front and side impact structures
Front suspension Inboard torsion bar/damper system operated by pushrod and bell crank with a double wishbone arrangement
Rear suspension Inboard torsion bar/damper system operated by pushrod and bell crank with a double wishbone arrangement
Suspension dampers Koni
Electronics McLaren Electronic Systems control units incorporating electronics for chassis, engine and data acquisition. McLaren Electronic Systems also supplies the electronic dashboard, alternator voltage control, sensors, data analysis and telemetry systems
Bodywork Carbonfibre composite. Separate engine cover, sidepods and floor. Structural nose with intergral front wing.
Paint solutions provided by AkzoNobel Car Refinishes using Sikkens Products
Tyres Bridgestone Potenza
Radio Kenwood
Race wheels Enkei
Brake calipers Akebono
Master cylinders Akebono
Batteries GS Yuasa Corporation
Steering McLaren power-assisted
Instruments McLaren Electronic Systems
Engine
Type Mercedes-Benz FO 108X
Capacity 2.4 litres
Cylinders 8
Maximum rpm 18,000
Bank angle 90°
Piston bore maximum 98mm
Number of valves 32
Fuel ExxonMobil High Performance Unleaded (5.75% bio fuel)
Spark plugs NGK racing spark plugs specially designed for Mercedes-Benz F1 engine
Lubricants Mobil 1 – for higher performance, lower friction, better protection, cooling and wear resistance
Weight 95kg (minimum FIA regulation weight)
Transmission
Gearbox McLaren-moulded carbonfibre composite. Integral rear impact structure
Gears Seven forward and one reverse
Gear selection McLaren seamless shift, hand-operated fly-by-wire
Clutch Carbon/carbon, hand-operated fly-by-wire

WINTER TEST PROGRAMME

1st - 3rd February Valencia, Spain
10th - 13th February Jerez , Spain
17th - 20th February Jerez , Spain
25th - 28th February Barcelona, Spain